Image Alt

Vaše sny, naše reality s.r.o.

  /  Svet realít   /  Predaj krok za krokom

Predaj krok za krokom

 

Rozhodli ste sa predať svoju nehnuteľnosť?

Nebudeme si klamať, najlacnejšie Vás to určite vyjde, ak si svoju nehnuteľnosť predáte sami. Či to bude ale aj jednoduché, už záleží na tom, ako ste zdatný pri práci s porovnávaním trhu, zmluvnou dokumentáciou, stavebným zákonom, procesným postupom schvaľovania hypotekárnych úverov a prácou s ľuďmi.

 

Ak si myslíte, že by ste predsa potrebovali s predajom pomôcť, neváhajte nás osloviť. Podmienky našej spolupráce budú vždy predom stanovené, jasné a zrozumiteľné. Ak nás ešte nepoznáte, predstavíme Vám, ako je to u nás – krok za krokom.

01. Kontaktovanie a obhliadka nehnuteľnosti

Po našom prvom kontakte si maklérka na základe Vašich údajov vytiahne z kataster portálu všetky listy vlastníctva súvisiace s Vašou nehnuteľnosťou, skontroluje stav, ťarchy a podiely a predpripraví si zmluvnú dokumentáciu. Navštívime s Vami Vašu nehnuteľnosť, povypytujeme sa Vás zopár otázok o Vašom bývaní a vrhneme sa na porovnanie cien nehnuteľností podobných tej Vašej. Navrhneme Vám vhodnú predajnú stratégiu, predajnú cenu a dohodneme si provízne podmienky.

02. Nábor nehnuteľnosti

Na nábor nehnuteľnosti už chodíme patrične vyzbrojený. V jednej ruke dokumenty, v druhej matterport. Podľa dohody už prichádzame rovno so zmluvou. Využívame dva druhy – výhradnú a nevýhradnú zmluvu o poskytovaní realitných služieb. Výhradnú zmluvu podpisujeme, keď celý proces predaja zveríte vyslovene do našich rúk. Nevýhradnú zmluvu vtedy, keď zveríte predaj aj inej realitnej kancelárií. Samozrejme ako realitná kancelária preferujeme výhradné zastúpenie a dovolíme si tvrdiť, že je to i pre Vás tá lepšia, jednoduchšia a najpohodlnejšia cesta. Už len samotný nábor nehnuteľnosti by ste museli absolvovať s každou jednou kanceláriou zvlášť. To znamená o to viac vynaloženého času, ktorý by ste mohli stráviť inak. Bohužiaľ sa stáva i to, že každá kancelária má rôzne stanovenú cenu a tým si robia nepríjemnosti navzájom ale i Vám samým. Každá realitná kancelária má svoje vlastné postupy a povedzme si na rovinu, určite by ste sa v tom i Vy stratili. Preto je najlepšie mať len jedného, spoľahlivého a toho pravého zástupcu pri predaji.

Nehnuteľnosť pripravíme, nafotíme, spravíme 3D scan. Niektorí klienti nám zveria do opatery i kľúče. Je to najmä kvôli tomu, aby sa nemuseli prispôsobovať plánovaným obhliadkam. To, či chcete alebo nechcete byť pri obhliadkach prítomní je samozrejme na vás.

Keď máme hotovo, odchádzame do kancelárie spracovať ponuku.

03. Tvorba inzercie

Inzerát vytvárame na každú nehnuteľnosť zvlášť. Využijeme naše básnické črevo, zakomponujeme Vaše poznatky z doterajšieho bývania vo Vašej nehnuteľnosti a zopár dôležitých faktov. Inzerujeme na všakovakých inzertných portáloch – nemusíte sa báť, určite budú stačiť. Každý inzerát pred zverejnením si nechávame odobriť Vami. Je predsa dôležité, aby ste s ním boli spokojní.

04. Obhliadky

Najotváranejší je inzerát vždy v prvých dňoch od vypustenia do sveta. Plánujú sa obhliadky, komunikuje sa s potencionálnymi kupujúcimi, navštevuje sa nehnuteľnosť. Vždy ale s obhliadkovým formulárom, aby sme vedeli, kto u Vás bol. Nikdy neviete čo by sa mohlo stať, a my sme opatrní.

05. Predaj

Jupííí, našli sme kupujúceho, nechcel ani zľavu z ceny – ideálny variant  Možno ich máme dokonca viac, vtedy sa spolu rozhodujeme, či nebudeme s cenou hýbať. Samozrejme smerom hore.

Preklepneme si finančnú situáciu kupujúceho, poradíme s hypotékou a pustíme sa do administratívy.

06. Blokovací depozit, návrh kúpnej zmluvy

80% kupujúcich na financovanie kúpy nehnuteľnosti využíva hypotekárny úver. Vtedy sa vie predaj trochu natiahnuť, preto treba mať všetko dobre podchytené. Nechceme predsa, aby Vám po dvoch mesiacoch čakania kupujúci povedal, že on si to vlastne rozmyslel, že od predaja odstupuje, pretože mu nevyšla hypotéka a podobne. Nepríjemná situácia, nikto z nás ju nechce.

Preto treba mať Filipa, a spísať si zmluvu. A teda Zmluvu o zložení blokovacieho depozitu. V nej sa kupujúci zaväzuje kúpiť Vašu nehnuteľnosť a my sa zaväzujeme mu v tom pomôcť. Samozrejme do určitého času, podľa dohody s Vami.

V tomto čase už sa tvorí aj kúpna zmluva. Zatiaľ len návrh, nakoľko veľa vecí ešte budeme dopĺňať na základe komunikácie  s bankou kupujúceho a s ním samotným.

07. Podpis kúpnej zmluvy, kataster

Všetko je vybavené, môžeme podpisovať. Ani to tak dlho netrvalo . Zmluvu sme si odkomunikovali, prediskutovali a overili podpisy. Ak bola súčasťou procesu aj banka poskytujúca úver, budete okrem kúpnych zmlúv podpisovať aj záložné zmluvy v danej banke. Ale len na chvíľu – konkrétne do prepisu vlastníckych práv v katastri nehnuteľností.

Zmluvy o prevode vlastníctva sa na kataster zavkladujú až po splnení všetkých záväzkov kupujúceho alebo predávajúceho, poprípade oboch. Tieto sú samozrejme zrozumiteľne uvedené v zmluve, aby každý vedel čo ho čaká a neminie.

08. Odovzdanie nehnuteľnosti

Prijali ste peniaze, zmluvy sú na katastri, môžeme odovzdávať. Niekedy sa odovzdáva hneď, niekedy aj do pár týždňov či mesiacov. Všetko záleží od možností oboch zmluvných strán. Spíšeme stavy energií, odovzdáme kľúče a dohliadneme na splnenie všetkých dohodnutých bodov. Možno si Vás aj cvakneme s fľašou kvalitného vínka, ktoré Vám venujeme ako vďaku za perfektnú spoluprácu. Ak nám to dovolíte, použijeme Vašu fotku na našom instagrame alebo facebooku ak nie nevadí. Dúfame, že ste boli s nami spokojní. Budeme Vám vďační ak nám napíšete i recenziu na niektorej z vyššie spomenutých sociálnych sietí alebo na google firme.

Uverejniť komentár

You don't have permission to register